Saturday, February 13, 2010

Vuodatus.

Minulla on ollut viime päivien aikana häiritsevä pääkipu. Minua stressaa jokin, mutta en edes oikeastaan ole varma mikä. On niin monia asioita.

Ensinnäkin ranskan kurssi. Minä en osaa ranskaa. Olen opiskellut sitä nyt puolitoista vuotta, ja olen siinä ihan surkea. Tekisi mieli jättää ne kurssit pois kokonaan, mutta minulla ei taida olla siihen varaa. Täytyy nimittäin olla 75 kurssia valittuna, ja jos nämä jättäisin, ei minulle jäisi tarvittavaa määrää, vaan joutuisin ottamaan niiden tilalle esimerkiksi biologiaa tai filosofiaa. Ja niistä ymmärrän vielä vähemmän mitään. Kuunteluharjoitukset ranskassa on yhtä tuskaa! Ei saa mitään selvää, mitä nauhalla puhutaan, kun he puhuvat ihan liian nopeasti ja kun jää miettimään sen aikana yhtä sanaa, on siinä nauhalla kerennyt mennä jo vaikka kuinka paljon eteenpäin. Ei minulla taidot riitä sen ymmärtämiseen, muutamia sanoja vain ehdin napata sieltä, ja niidenkään merkitystä en välttämättä ymmärtä. Ja kaikki puheharjoitukset, joissa täytyy sanoa ranskaksi jokin keskustelu ovat vaikeita. Tämä on todella turhauttavaa! Etenkin jos on saman jakson aikana ruotsia ja englantiakin...

Sitten minua häiritsee kovin se, että minulta loppuu melkein joka päivä koulu neljältä. Ei siinä riitä aikaa enää muuhun, kuin koululäksyjen tekemiseen. Ihan kuin minulla ei olisi muutakin elämää. Haluan käyttää aikaani myös kirjoittamiseen, piirtämiseen ja lukemiseen! Etenkin nyt, kun olisi äidinkielessä yksi romaaninlukutehtävä, niin ei minulla ole sitä edes aikaa lukea, kun on muita tehtäviä. Välitunneilla ehtii lukea vain muutaman sivun verran, koska koulussa ei ole mitään rauhallista paikkaa, jossa voisi keskittyä.

Koeviikot ovat myös yhtä tuskaa. Kotona en voi lukea kokeisiin kunnolla, koska täällä asuu tämän katon alla muitakin ihmisiä, jotka eivät osaa pitää suutaan kiinni silloin, kun tarvitsen lukurauhaa. Ja sitten tulee valituksia, jos ei tule hyviä numeroita kokeista.

Minua häiritsee myös se, että meillä ei toimi mitkään laitteet. DVD-soitin sekoilee useinkin, eikä meillä ole nauhoittavaa digiboxia. Joten joudun nauhoittamaan ohjelmat ja elokuvat VHS:lle. Luojan kiitos edes se toimii. Inhottavaa, kun Poliisikoira Rex alkaa alusta jälleen, ja haluaisin nauhoittaa ne kaikki jaksot, mutta ei ole tarpeeksi VHS-kasetteja, joille nauhoittaa.. Nauhoittava boxi olisi siis aika kätevä.

Huoh, en jaksa enää kirjoittaa nyt. Alkaa toden teolla ärsyttämään vielä enemmän kaikki maailman asiat! :D

No comments:

Post a Comment

Polite comments make my day!

Go raibh maith agat!

Yours sincerely,
Sara Kristiina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...